Thailand met kids!

Midden tussen de locals

We zijn sinds vrijdag in Ao Nang. We verblijven in het Baan Sawan resort, wat een enorme aanrader blijkt. Het resort telt 9 luxe bungalows en is dus erg kleinschalig. DeNoorse eigenaar is met een local Thais vrouwtje getrouwd en de hele buurt werkt mee in het resort. Er is een enorm lieve taxichauffeur die je overal (gratis, daar houden wij Hollanders van...) naartoe brengt. Het resort ligt namelijk 5-10 minuutjes rijden van het strand/stadje en ze hebben een gratis shuttle, maar dat mannetje wil ons veel meer helpen. Hij vindt het fantastisch om de kindjes in de pick-up truck te tillen en als hij ons naar de supermarkt brengt, tilt hij de boodschappen. De vrouwen van de buurt werken in de huishouding en het kleine restaurantjes en ondertussen spelen de kindjes met ons mee. Levi en Raf hadden de eerste dag gelijk een vriend: Konang, die hieronder met zijn zusjes speelt.

De eerste avond brachten ze ons naar een local Thais restaurant. Overal enorme bakken met vis die je zelf kon uitkiezen: een aquarium! Nou, niet helemaal, ze gaan er allemaal aan. Joas dronk lekker kokosnoot met Esther, zo lekker vond meneer het:

De volgende dag hebben we weer uren in het zwembad doorgebracht. Daar maakt Levi nu enorme sprongen en dat is erg goed voor zwemles. Hij kan onder een poortje zwemmen en hij loop de hele dag in het badje waar hij kan staan spullen op te duiken. Vanmorgen zwom hij zelfs een paar meter in het diepe zonder vestje. Hij is enorm happy en zo gezellig, we zijn heel trots op hem. Het is duidelijk dat hij het thuis moeilijk heeft, want hier is hij bijna een ander kind. De zindelijkheid gaat veel vaker goed en hij is meestal happy en gemakkelijk. Kon het leven voor hem maar altijd Thailand zijn... Sommige mensen die meelezen denken misschien ook, Esther wie is dat? Esther is onze oppas en de liefste schat die we kunnen bedenken. Ja, heel decadent inderdaad om je oppas mee op vakantie te nemen, maar met 3 kinderen ook een godsgeschenk wat 1 op 1 bij zwembaden en gevaren is al druk genoeg. Bovendien is het afgelopen jaar behoorlijk zwaar geweest, dus een succes vakantie is wat dit worden moest en dat is gelukt! Gisteravond wilde ik met Ruben naar het stadje, maar hij had geen zin. Hoe leuk is het dan om een leuke oppas mee te hebben? :-)

We hebben de tentjes verkend en vanavond ga ik lekker met Ruben, daar eten en naar een live band!

Vanmiddag wilden we een excursie doen, maar de lieve Noorse man raadde de dure excursie af en regelde weer de 'driver' voor ons en we gingen naar een Catfish farm. Daar konden we voor 1 euro pp naar binnen en vissen voeren, een aapje zien, geitjes, terwijl we door jungle paden liepen. Je had de kinderen weer niet gelukkiger kunnen krijgen. Uiteindelijk eindigden we bij een meer met waterval waar we heerlijk zwommen, hieronder zie je ons als je goed kijkt:

Het is hier werkelijk fantastisch. Het weer blijft geweldig, nooit een vestje nodig en altijd warm. O ja, dit is nog wel een erg mooie om te delen. Mensen met 3 kinderen herkennen het vast. Het is een enorme uitdaging om 3 kinderen op de foto te krijgen. Meestal krijg je dit (en daarom begint Ruben er al nooit aan):

Maar ik doe het steeds weer, vanwege dit soort plaatjes:

Morgen gaan we door naar onze laatste bestemming Ko Lanta!

Esther, Rik, Kaj en Noa

Wat fijn dat jullie zo geweldig hebben! En heerlijk voor Levi (en jullie) dat hij zo lekker gaat als Thai :-) Genietse! x

Judith

Wat leuk om je verhalen te lezen en de vrolijke foto's te zien. Jullie hebben het daar echt heerlijk!
Veel plezier nog.
Liefs Judith