Thailand met kids!

Mooie, zwoele zomeravonden

De laatste paar dagen waren erg geslaagd. Op dinsdag besloten we naar Saladan te gaan, het grootste stadje op Koh Lanta. Vanuit de beschrijvingen leek het niet heel veel voor te stellen, maar er zou een markt zijn en we waren er dan even uit. In de taxi vielen de kinderen al in slaap: al dat zwemmen is zo vermoeiend. Eenmaal daar renden ze de markt op: speelgoed! Supergoedkoop plastic speelgoed!! Kies maar iets uit! Raf koos de grootste graafmachine denkbaar (voor ongeveer 6 euro) en Levi een pinguin baan. Vervolgens hadden we tijdens het eten geen omkijken meer naar ze en konden we lekker rustig zitten. Die auto laten we dan wel weer achter, dachten we toen. Inmiddels weten we wel beter. Raf neemt het gevaarte zelfs mee naar bed en er is nu een extra handbagage tas gemaakt om het ding mee naar Nederland te kunnen vervoeren. Ok dan! Na het eten was er een heuse Thaise kermis. Ze renden erop af en wij vonden het superleuk om te zien met al die Thaise kindjes. Raf durfde werkelijk alles en ging zelf ALLEEN in een reuzenrad (met dicht karretje voor de oma's die meelezen). Hoe stoer? Verder was er een treintje, vliegtuigen en een geweldig springkussen. Hieronder zie je Raf in de trein en als je goed kijkt, de jongens op het springkussen.

Ze waren helemaal voldaan en sliepen als roosjes hierna.

Slapen hebben we op deze laatste plek niet veel gedaan. Ik vertelde eerder al over de moskee, de laatste 2 nachten kwamen daar de brulkikkers bij. O mijn god, wat kunnen die beesten een herrie maken! De F-side van Ajax is er niks bij. Mijn oordoppen hielpen helemaal niet...Gisteravond hebben we nog lekker op het strand gezeten en zijn Ruben en ik nog uit eten geweest in een te gek 5 sterren resort. Alles was lekker en de cocktails om te smullen. En dan moet je langzaam gaan inpakken.... En kijk je terug op een te gekke tijd. Twee weken waarin we drie vliegvelden zagen;1x een boot namen en 2x met een auto op de boot gingen; in ontelbaar veel taxi's hebben gezeten; in tuktuks; op de fiets... Wat waren de hoogtepunten? De fietstocht! De vogelshow! De kermis! Levi zegt: onder water naar het bankje zwemmen. Raf zegt: spagetti eten (grapjas! dat kan thuis ook op de hoek); de zonsondergangen op het eiland, de mensen en ga zo maar door.....

Vandaag hebben we al flink gereisd met taxi, vliegtuig en taxi tot het airport hotel in Bangkok. Morgen vroeg eruit en de hele dag vliegen. Raf vond het te gek weer vandaag om door het raampje te kijken en Levi vroeg al blij of er in het vliegtuig van morgen ook spelletjes zitten, dus morgen zal het vast goed gaan. Hieronder een zwaai van ons allemaal uit het paradijs: